Na vykurovanie sa spotrebováva najväčšia časť nakupovanej energie (tepla resp. paliva). Preto aj v prípade hľadania možnosti úspor by sa mala pozornosť sústreďovať z veľkej časti práve na túto časť. Ak je však v zimnom období v triede teplota napr.18°C, škola síce šetrí, teplota napr.18°C, ale nevytvára svojim žiakom predpísané podmienky. Ak je však v triede teplota podstatne vyššia ako 20°C, musí sa častejšie vetrať a zbytočne sa spotrebováva energia. Znížením teploty o 1 °C znížime spotrebu energie na vykurovanie o 6%.Znížením teploty v triede z hodnoty napr. 23°C na 20°C, klesne spotreba energie v triede o 18%. Úspory energie sa dajú dosiahnuť aj bez straty komfortu.
Na stavbu som kúpil 60m oceľového profilu 20x20x2mm, musím podotknúť že najprv som chcel postaviť len malú motokáru. Všetko ostatné železo, ktoré som využil, sme mali doma ako zbytky. Počas stavby som minul množstvo spotrebného materiálu ako elektródy na zváranie, brúsne kotúče atď. Samozrejme mi to zabralo veľa času ktorý viem, že som stavbou využil najlepšie, ako som len mohol. Niektoré diely na stavbu, ktoré by boli príliš komplikované na výrobu v domácich podmienkach som si kúpil na internete cez inzerát. (riadenie, volantovú tyč, a nakoniec aj volant). Na stavbu som taktiež využil kostru z motorky Jawa 350, ktorú som kúpil kvôli motoru, ale nakoniec som využil skoro všetko. Vždy keď som mal nejakú dilemu ohľadom najlepšieho konštrukčného riešenia alebo som chcel iba dodať nové nápady porozprával som sa s otcom, ktorý mi vždy poradil alebo sme spolu prišli na najlepšie riešenie.
Navrhnúť zhotovenie schémy
Keďže tento panel ma slúžiť na prezentáciu školy rozhodli sme že v schéme a na panely využijeme všetky dostupne prvky od FESTA ktoré nám škola dala k dispozícii.
Cieľ projektu je realizovať reguláciu intenzity osvetlenia v závislosti na intenzite vonkajšieho osvetlenia . V školách je nutné zabezpečiť efektívne a konštantné osvetlenie pre bezpečnosť a výkon praktických činnosti žiakov v elektronickej dielni. Kľúčovým rozhodnutím je zvoliť vhodné zariadenie, ktoré by maximálne splňalo požiadavky, ktoré chceme dosiahnúť. Keďže chceme aj praktický zrealizovať svoj návrh a zároveň uplatniť aj naše poznatky získané týmto projektom, navrhli sme pre svetelné zdroje v elektronickej dielni reguláciu osvetlenia s jej následnou realizáciou.
Cieľom našej práce KOP je poukázanie na súčasný stav používania ventilových rozvodov automobilu a teoretické nadobudnuté vedomosti aplikovať do praktického výstupu. Dôvodom, prečo sme sa rozhodli napísať prácu KOP, je záujem o oblasť automobilov a spaľovacích motorov. V práci venujeme pozornosť najmä časti motora s názvom rozvodový mechanizmus. Po úspešnom ukončení strednej školy chceme ďalej študovať problematiku týkajúcu sa automobilov, konkrétne na strojníckej fakulte. Preto je podrobné vypracovanie tejto témy pre nás veľmi dôležité.
Motor
Zadovážili sme si motor - Typ motora: Fiat Punto 1,7 td,, Výkon motora: 46kw, Rok výroby motora: 1998
Zadováženie potrebných súčiastok
- najskôr sme si zohnali súčiastky, ktoré sme plánovali použiť pri práci
- použité súčiastky boli prevažne z vozidla značky Škoda
- alternátor (obr. 1), spúšťač (obr. 2), regulátor k alternátoru, akumulátor, vodiče, spínacia skrinka
Motokára je malé jednosedadlové štvorkolesové motorové vozidlo, používané v motošporte ako pretekárske vozidlo, alebo užívané pre adrenalínovú zábavu. Jazdí sa na špeciálnych pretekárskych okruhoch, alebo v halách. Motokárový šport (karting) je vynikajúcou prípravou pre ďalšie pretekanie. Príkladom sú jazdci Formule 1, ktorí začínali kartingom, najznámejší sú: Michael Schumacher, FernandoAlonso, KimiRäikkönen, LewisHamilton a Juan PabloMontoya. Zo slovenských jazdcov trojnásobný majster Slovenska v najsilnejšej triede ICC Ján Daniš.