• si-foto-2015.jpg
  • si-foto-2016.jpg
  • si-foto2-2015.jpg
  • si-foto2-2016.jpg
  • si-foto3-2016.jpg

1.ročník - 2014

5.ročník - 2018

2.ročník - 2015

6.ročník - 2019

3.ročník - 2016

7.ročník - 2020

4.ročník - 2017

Rez motora

Motor

Zadovážili sme si motor - Typ motora: Fiat Punto 1,7 td,, Výkon motora: 46kw, Rok výroby motora: 1998

 

image2

Motor

 

Demontáž motora

Začali sme s demontážou jednotlivých častí motora

image3

Demontáž bloku motora

 

Čistenie, odmastenie, pieskovanie spaľovacieho motora

Čistenie, odmastenie - časť čistenia sme robili svojpomocne v domácej dielni pomocou štetca a technického benzínu. Celkové čistenie, odmastenie motora sme vykonali v Rušňovom depe Haniska na čistiacej stolici.
Pieskovanie – v prvej fáze sme opieskovali blok motora, potom hlavu valcov a následne ďalšie časti motora.

image4 image5

Pieskovanie blokumotora, hlavy a zotrvačníka

image6 image7

Čistenie kľukovej hriadele v RD Haniska a piestov v domácej dielni

 

Frézovanie, brúsenie, rezanie spaľovacieho motora

Po očistení,odmastení a pieskovaní jednotlivých komponentov sme vyznačili na motore budúce otvory a rezy, urobili sme si náčrtok. Táto časť práce bola veľmi dôležitá na priestorovú predstavivosť a cit k materiálu.
Frézovanie, brúsenie, rezanie – začínali sme otvormi bloku motora pre viditeľnosť práce piestov. Nižšie sa vyfrézovali otvory v rovine kľukovej hriadele. Pre detailnejšie znázornenie skladby piestu bolo potrebné odfrézovať aj krajnú časť bloku spolu s ¼ piestu. Ďalšou časťou bolo frézovanie otvorov v hlave valcov, cez ktoré je vidieť dve sacie a dve výfukové ventily.
Na jednom z valcov sme zafrézovali otvor, aby bolo možné vidieť aj sedlá ventilov a pohybujúci sa piest zo spodnej úvrate. Následne sme pristúpili k turbu. Vyrezali sme cca ¼ nasávacej časti vzduchového vedenia a zároveň aj výfukovej časti. Všetky rezy a ostré hrany boli opracované ručne ihlovým pilníkom.

 image8 image9

 Brúsenie a rezanie spaľovacieho motora a jeho častí

 image10 image11

 Frézovanie spľovacieho motora a jeho častí

 

Montáž modelu spaľovacieho motora a jeho dielov

Po všetkých vyššie uvedených úkonoch sme pristúpili k samotnej montáži modelu. Počas montáže sme niektoré časti resp. detaily dolaďovali podľa potreby.

image12 image13

image14 image15

Montáž ventilov, piestnych krúžkov, olejového čerpadla a sacieho potrubia

 

Náter spaľovacieho motora a komponentov

Následne sme aplikovali náter v dvoch vrstvách – červená farba - rezané časti, žltá farba – olejové časti, zelená farba- voda, modrá farba – vzduch, čierna farba-výfukové potrubie, sivá farba-blok motora, strieborná farba-hlava valcov.

image16 image17

Náter vodnej pumpy a turba

 

Funkčný model spaľovacieho motora

Skompletizovaný model spaľovacieho motora pred osadením na stojan a napojením el. pohonu.

image18

 1-Vačkový hriadeľ                                                  1-Mierka hladiny oleja
2-Vstrek                                                               2-Rozvodové kolesá
3-Naftové čerpadlo                                                3-Rozvodový remeň
4-Napínacie kladky                                                                              
5-Remenica vodného čerpadla                                                              

 

image19  1-Hlava válcov              1-Olejové čerpadlo
2-Olejové čerpadlo                          2-Piest
3-Sacie potrubie                              3-Zotrvačník
4-Výfukové potrubie                          
5-Turbo, 6-Servo čerpadlo      

 7-Vodné čerpadlo, 8-Blok motora     

© 2021 Súťaž: Strojár - Inovátor
Back to Top