• si-foto-2015.jpg
  • si-foto-2016.jpg
  • si-foto2-2015.jpg
  • si-foto2-2016.jpg
  • si-foto3-2016.jpg

1.ročník - 2014

5.ročník - 2018

9. ročník - 2022

2.ročník - 2015

6.ročník - 2019

10. ročník - 2023

3.ročník - 2016

7.ročník - 2020

4.ročník - 2017

8.ročník - 2021

Motokára je malé jednosedadlové štvorkolesové motorové vozidlo, používané v motošporte ako pretekárske vozidlo, alebo užívané pre adrenalínovú zábavu. Jazdí sa na špeciálnych pretekárskych okruhoch, alebo v halách. Motokárový šport (karting) je vynikajúcou prípravou pre ďalšie pretekanie. Príkladom sú jazdci Formule 1, ktorí začínali kartingom, najznámejší sú: Michael Schumacher, FernandoAlonso, KimiRäikkönen, LewisHamilton a Juan PabloMontoya. Zo slovenských jazdcov trojnásobný majster Slovenska v najsilnejšej triede ICC Ján Daniš.

 

Postup práce na danom modely

Návrh modelu

image2 image3

Schéma továrenský vyrábaného rámu                                                          2D model

 

Výroba rámu

image4

Rezanie, zváranie

 

Výroba riadenia
V čapoch riadenia sú nalisované silonové puzdra ktoré zabezpečujú menšie trenie a vymedzujú vôľu osky od držiaka. Ovládacie páky majú otvory pre odľahčenie.

image5

Čapy riadenia

image6

Privarenie osky kolesa k čapu riadenia

image7

Výroba ovládacích pák

image8

Privarenie k rámu

 

Výroba spodného krytu
Na výrobu spodného krytu nôh sme použili dierkovaný plech o hrúbke 2mm. Plech sme vyrezali pomocou uhlovej brúsky a vytvarovali pomocou ohýbačky plechu. Kryt je privarený po celom obvode.

image10

 

Výroba adaptéru pre rozetu
Rozeta je na zadnej oske uchytená pomocou adaptéru. Rozetu s adaptérom spájajú 3 skrutky M10. Adaptér s oskou spájajú 3 nastavovacie skrutky M8.

image11 image12

Adaptér                                                                                                        Rozeta

image13

Montáž

 

Výroba benzínovej nádrže
Benzínovú nádrž sme vyrábali z hasiaceho pristroja. Nádobu sme rozrezali, vyčistili a následne opäť zvarili. Privarili sme nalievacie hrdlo a palivový ventil, primontovali sme držiak.

image14 image15

Nádrž pred a po vyčistení

image16 image17

image18 image19

Výroba nádrže a držiaku

 

Zapojenie elektroinštalácie
Požili sme nové káble, koncovky, zapaľovaciu sviečku, fajku, zapaľovací kábel. Nastavili sme predzápal 1.5 mm pred hornou úvraťou.

image20

schéma elektroinštalácie
1 - Stator zapaľovania, 2 - tyristor, 3 - indukčná cievka, 7 - vypínač motora

 

image21

Zapojenie elektroinštalácie

 

Lakovanie

image22 image23

Lakovanie

Finálny produkt

image24image25

Záver

Táto práca nás nielen nadchla no aj zaujala a obohatila. Nadobudli sme hlbšie poznanie o motokárach ktoré na našej škole splnia funkciu učebnej pomôcky. Pri práci na tejto motokáre sme si dali záležať nielen na funkčnosti ale aj na dizajne. Najdôležitejšou časťou našej práce bolo spojenie dynamickej a statickej časti motokáry. Sme radi že cieľ, ktorý sme si v úvode stanovili sa nám podarilo zrealizovať. Touto prácou sme poukázali aj na to ako sa dajú využiť už nepotrebné materiály. Veľmi by sme si priali aby naša práca bola zdrojom poznatkov pre niekoho kto sa chce hlbšie oboznámiť s konštrukciou, tvorbou a funkciou motokáry. Verím že naša práca bude nápomocná aj na odborných hodinách.

© 2024 Súťaž: Strojár - Inovátor
Back to Top