• si-foto-2015.jpg
  • si-foto-2016.jpg
  • si-foto2-2015.jpg
  • si-foto2-2016.jpg
  • si-foto3-2016.jpg

1.ročník - 2014

5.ročník - 2018

9. ročník - 2022

2.ročník - 2015

6.ročník - 2019

3.ročník - 2016

7.ročník - 2020

4.ročník - 2017

8.ročník - 2021

17 - Mobilné drviace zariadenie

Touto prácou by som veľmi rád priblížil podrobnejší popis funkcie mobilných drvičov. Mojím cieľom bolo dokázať si, že sa dá vytvoriť model, ktorý som navrhol a zostrojil. Dokázať ľuďom v mojom okolí, že takýto stroj dokážem vyrobiť aj v malej mierke.

Na druhej strane som chcel vytvoriť učebnú pomôcku, ktorá by pomohla ľuďom spoznať ako toto zariadenie naozaj funguje. Akou zložitosťou sa vyznačuje, a čo je pri týchto strojoch veľký problém.

Aby aj osoby, ktoré neskôr budú vykonávať servis a opravy týchto zariadení, jednoducho pochopili princíp ich činnosti.

Čítať ďalej...

18 - CNC frézka riadená Arduinom

Technológia trieskového obrábania sa začala vyvíjať v 18. a 19. storočí. Prvé stroje boli ovládané len mechanicky, ale s príchodom elektromotorov začali vznikať prvé NC stroje. Boli riadené jednoduchým riadiacim systémom s elektrónkovými obvodmi. Program bol uložený na mechanických pamätiach (vačky, mechanické zarážky, dierne pásky,...). Pre zefektívnenie výroby sa začali na NC stroje postupne pripájať počítače a tým vznikli prvé CNC stroje. Počítač urýchlil a zjednodušil programovanie, riadenie stroja, uchovanie dát,... Výroba sa stala lacnejšou, kvalitnejšou a výkonnejšou. Aj po toľkých rokoch vývoja na týchto strojoch, sa stále nájdu veci a nové riešenia, ktoré zas posunú tento odbor o krok vpred.

Čítať ďalej...

19 - Autopluh

Hlavným dôvodom prečo sme si vybrali túto tému pre našu prácu bol ten, aby sme pomohli škole pri odpratávaní snehu z autocvičiska a z celého jej areálu. Po dohode s konzultantom sme usúdili, že vyrobíme autopluh, pretože na škole je veľká plocha, na ktorej treba odhrnúť sneh a fyzicky je to veľmi namáhavé. Tak sme sa rozhodli, že navrhneme a skonštruujeme pluh, ktorý bude možné využiť za autom a uľahčiť tak prácu s odhŕňaním snehu. Bola to pre nás výzva. Museli sme použiť naše vedomosti z grafického programu Solid Edge a využiť našu predstavivosť. Po schválení návrhu sme nakreslili výkresovú dokumentáciu.

Čítať ďalej...

20 - Menič 12V DC/230V AC pre kotlové čerpadlo

Hlavným cieľom maturitnej práce je navrhnúť a vyrobiť menič napätia, ktorý má na vstupe 12V jednosmerných (DC) a na výstupe 230V striedavých (AC). Má obdĺžnikový priebeh a účinnosť minimálne 80% až 85%. Tento menič môže meniť frekvenciu v rozmedzí 50Hz až 60Hz. Frekvencia 60Hz sa využíva napríklad v USA v bežných elektrických zásuvkách. Na vstup môžeme zapojiť napríklad autobatériu a na výstup kotlové čerpadlo. Menič napätia môžeme využiť na miestach kde nie je elektrická energia.

Čítať ďalej...

21 - 3D Tlačiareň

Cieľom našej práce bolo navrhnúť a zostrojiť konštrukčnú a elektronickú časť pre funkčnú 3D tlačiareň a tak vytvoriť funkčný model 3D tlačiarne. Pri jej výstavbe sme narazili na rôzne problémy, ktoré sa nám celkom podarilo vyriešiť. Chceli by sme zároveň aj dokázať, že aj keď sa jedná o náročný projekt, že to dokáže zvládnuť aj žiak strednej školy. Ďalším z cieľov našej práce bolo rozšíriť túto tematiku medzi žiakov, ktorí sa raz taktiež môžu podujať na zlepšení a vývoji tejto problematiky a techniky. A že už nie len bohatí si môžu dovoliť niečo tak užitočné, ale že sa to dá zostrojiť aj v domácom prostredí. Logicky sa začalo pracovať najprv na konštrukčnej časti pretože tá je telom 3D tlačiarne. Akonáhle bola konštrukcia hotová vdýchli sme jej dušu. Zo začiatku to bolo jednoduché, ale po pár nastaveniach nasledovali 2 dni frustrácie prečo nefunguje tak ako má. Ďalšou z úloh bolo zvoliť program, za pomoci ktorého bude naša tlačiareň aj reálne pracovať.

Čítať ďalej...

22 - CNC programovanie tvarovo zložitých súčiastok v riadiacom systéme Heidenhain iTNC530

Dôvod prečo som sa rozhodol pre túto prácu bol ten, že som sa chcel zlepšiť v programovaní na CNC strojov v riadiacom systéme Heidenhain a tak isto vytvoriť učebnú pomôcku. Po dohode s konzultantom sme usúdili, že vytvoríme učebnú pomôcku z troch zložitých súčiastok. Po úprave výkresovej dokumentácie som vytvoril tri zložité programy, ktoré budú slúžiť ako učebná pomôcka.

Čítať ďalej...

© 2024 Súťaž: Strojár - Inovátor
Back to Top