- problematika prepravy zvitkov plechu železničnou dopravou
- oboznámenie čitateľa s postupom pri objednávke prepravy
- výpočet prepravného a dodacej lehoty pri preprave zvitkov plechu
- názorná ukážka uloženia a zabezpečenia zvitkov plechu na železničnom vozni
- ekonomické
- veľká ložná plocha
- veľká nosnosť vozňa
kovy, drevo, papier, poľnohosp. produkty, kameň a stavebné materiály, vozidlá a stroje, člny, sudy, paletované nakladacie jednotky, káblové bubny, prepravované jednotky kombinovanej dopravy (UTI)
2. tuhý spôsob uloženia tovaru (ťažké, nadrozmerné)
3. kĺzavý spôsob uloženia tovaru (zásielka sa môže posúvať)
Zvitky plechov sa ukladajú tuhým spôsobom.
Tovar ukladáme na : podložky, podstavce, stojany, sedlá
Prostriedky na upevnenie zvitkov plechu musia zachytiť všetky zotrvačné sily vo všetkých smeroch (pozdĺžne, priečne, zvisle).
Používame : drôty, laná, viazacie pásy, reťaze, protisklzové podpery, podložky a ich kombinácie
2. otvory v stĺpcoch slúžia na manipuláciu s prázdnym podstavcom
Zvitok plechu zabezpečiť rozpernými kolíkmi medzi zvitkom a stĺpmi podstavca. Podstavec zabezpečiť vodiacimi drevami
Tatravagónka Poprad
r. v. 2006
Hmotnosť: 21,5 t
Max. zaťaženie: 68,4t
Max. rýchlosť: 100km/h
Počet lôžok: 5
Pohyblivý plachtový kryt
Preprava zvitkov plechu z Košíc do Bratislavy (stanica východ)
odosielateľ požaduje prepraviť prázdny vozeň späť
odosielateľ použije vlastný vozeň RES
4 ks spolu 32 ton
vzdialenosť KE – BA 442 km
KE-BA naložené v pondelok 5.10.2014 o 6:00
Vzorec: Dodacia lehota (DL) = výpravná lehota (VL) + prepravná lehota (PL)
*VL= 12 hodín na 1 uzol (KE, ZV, ZA, BA)
*PL= 24/400km (naša vzdialenosť presahuje 400 km, preto ju musím vynásobiť dvoma)
DL = 12 hodín + 2 x 24 hodín
DL = 60 hodín
Dopravca má povinnosť tovar prepraviť a vozeň pristaviť na nakládku najneskôr do stredy 7.10. 2014 do 18:00.
a) s naloženým vozňom (tam)
b) s prázdnym vozňom (späť)
hmotnosť zásielky (tarifná hmotnosť): 32 000 kg
vozeň je v našom prípade štvornápravový vozeň zákazníka (odosielateľa)
a) Dovozné (Tam) = Tarifná hmotnosť (t) x sadzba (€)
D(Tam) = TH x S
D(Tam) = 32 x 31,45
D(Tam) = 1 006,4 € s DPH
b) Dovozné (Späť) = sadzba (€) x počet vozňov (ks)
D(Späť) = 444 x 1
D(Späť) = 444 € s DPH
Cena za prepravu D(Tam) + D(Späť) .
Cena za prepravu je 1450,4 euro s DPH a bez doplňujúcich poplatkov.
Poplatok za podanie správy o priebehu prepravy zásielky:
- o odoslaní alebo príchode zásielky zo stanice, alebo do stanice sa počíta za každú správu - 6,00 EUR
Iné poplatky na vybratie od prijímateľa:
Za uvedenie vozňa do pôvodného stavu dopravcom t.j. za vyčistenie vozňa, alebo veľkého kontajnera - 50,00 EUR
Celková cena prepravy aj s doplňujúcimi poplatkami predstavuje čiastku vo výške 1506 eur a 4 centy.
Cieľom práce poukázať a priblížiť problematiku prepravy železničnou nákladnou dopravou bol splnený.
Zamerali sme sa na prepravu zvitkov plechu železničnou dopravou.
Pri tvorení tejto práce sme získali množstvo nových informácií a uvedomili si dôležitosť správneho zabezpečenia tovaru pre bezpečnosť a prevenciu poškodenia tovaru.